هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گونه قهوه AC1 چیست؟

ac1

نوعی قهوه که به طور طبیعی کافئین کمی دارد و اولین بار در اتیوپی کشف شد، Instituto Agronômico de Campinas (IAC) تحقیقات گسترده ای را روی این قهوه انجام داده است.
AC1 از کجا می آید؟
AC1 به طور طبیعی کافئین کمی دارد. AC1 حاوی حدود 0.76 میلی گرم کافئین در هر گرم قهوه است، در حالی که عربیکا به طور متوسط حاوی 8 تا 12 میلی گرم در هر گرم است.
حدود 60 سال پیش، گروهی از کشاورزان و محققان سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد(United Nations) به اتیوپی سفر کردند. این گروه 621 گونه از دانه های عربیکا را جمع آوری کردند و با موسسات تحقیقاتی در سراسر جهان به اشتراک گذاشتند. که یکی از این موسسات، مرکز تحقیقات و آموزش عالی کشاورزی گرمسیری (CATIE) در کاستاریکا بود.
دکتر آلسیدس کاروالهو – محققی در IAC در آن زمان  تعدادی از بذرهای ارسال شده به CATIE که در سال 1973 در Fazenda Santa Elisa در کامپیناس، برزیل کاشته شد را درخواست کرد . حدود 26 سال بعد، ماریا برنادته سیلوارولا، محقق IAC، سه گونه عربیکا را شناسایی کرد. گیاهانی که قهوه ای را با محتوای کافئین بسیار کم تولید می کردند. اینها انواع AC1، AC2 و AC3 بودند.

ac1

دکتر جولیو میسترو پروژه تحقیقاتی Fazenda Santa Elisa را رهبری می کند.
او می‌گوید: «AC1 یک گیاه بلند با شاخههای زاویه‌دار کمتر (نسبت به سایر گیاهان قهوه) است و عملکرد نسبتاً کمی دارداین گونه نسبت به آفت زنگ برگ نسبتاً مقاوم است، اما به دما های بالاتر و شرایط خشک بسیار حساس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *