هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چرا برخی افراد قهوه تیره و شکلات تلخ را ترجیح می دهند؟

blank

چرا برخی افراد قهوه تیره و شکلات تلخ را ترجیح می دهند؟

در تحقیقات انجام شده در رابطه با پیامدهایی مصرف قهوه تیره و شکلات تلخ بر روی سلامتی انسان و علل ترجیح این نوع محصولات در مصرف کنندگان، مشخص شده است افرادی که علاقه مند به نوشیدن قهوه تیره هستند، شکلات تلخ را نیز ترجیح می دهند.

 

به گفته ی سرپرست این مطالعه دکتر کورنلیس از دانشگاه Northwestern University Preventive Medicine که در سال2018 انجام شده است، دلیل همسویی این ترجیحات را یک نوع واریانت ژنتیکی رایج می دانند. تحقیقات نشان می دهد که قهوه نوشانی که سریع تر کافئین را متابولیزه می کنند و قهوه تیره را به دلیل طعم تلخ آن ترجیح می دهند، دارای همان واریانت (گونه) ژنتیکی هستند که شکلات تلخ تر را به شکلات شیری ترجیح می دهند. بنابراین این ترجیح قهوه تیره صرفاً یک موضوع سلیقه ای نیست، بلکه محرک روانی است و می توان کافئین دریافتی را مرتبط با تقویت ذهنی در این افراد بشمار آورد.

 

کورنلیس در ادامه مطالعاتش و براساس جدیدترین نتایج حاصل از آن گفت: “تعبیر ما این است که.” این افراد یاد می گیرند که تلخی را با کافئین و تقویتی ذهنی که احساس می شود، مرتبط کنند.آنها وقتی به کافئین فکر می‌کنند، طعم تلخی به ذهنشان می‌رسد، بنابراین از قهوه تیره و به همین ترتیب از شکلات تلخ لذت می‌برند

هر دو مطالعه از داده های پروژه Biobank انگلستان استفاده کردند. جدیدترین مقاله، “تعیین کننده های ژنتیکی علاقه و مصرف قهوه و سایر غذاها و نوشیدنی های تلخ” در Scientific Reports منتشر شد.

Tags: bitterness, caffeine, chocolate, dark chocolate, Marilyn Cornelis, Northwestern University, research, science

Tags: تلخی، شکلات تلخ، قهوه، کافئین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *